כנס מנהיגות ומנהיגי עובדים של הסתדרות עובדי המדינה - 17-20.3.24

כנס המנהיגות השנתי של הסתדרות עובדי המדינה למנהיגות ומנהיגי עובדים בשירות המדינה החל ביום 17.3.24 והתקיים בסימן מנהיגות שלאחר אירועי ה-7.10, עתיד מדינת ישראל והחברה הישראלית.

את הכנס פתח כבוד נשיא המדינה- יצחק (בוג'י) הרצוג בדברי ברכה ולאחריו, קידם בברכה את המשתתפים יו"ר הסתדרות עובדי המדינה – עו"ד אופיר אלקלעי. נשאו דברים גם: אפי מלכין – הממונה על השכר במשרד האוצר, חגית פאר – יו"ר נעמ"ת ונציב שירות המדינה – הפרופסור דניאל הרשקוביץ.

ההתרגשות הייתה גדולה, כשנערכה פרידה מיפה בן גיגי – מנכל"ית העמותות לשעבר, שלא זכתה לפרידה בזמן אמת .

החטופים, שעדיין נמצאים בעזה, לא נשכחו. הוצבו כיסאות צהובים באולם יחד עם תמונותיהם.
ונישאה תפילה לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הלוחמים בחזית .

היום השני לכנס המנהיגות

בוקר היום השני החל בהכרזה מרגשת של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה – עו"ד אופיר אלקלעי, על מיניו של טל בורשטיין כמנכ"ל הסתדרות עובדי המדינה. מינוי שעורר התרגשות גדולה בקרב המשתתפים.

בהמשך, הציג יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, את ההישגים הרבים שהושגו במהלך שנת 2023, במציאות המורכבת והמאתגרת אליה נקלענו ואת התוכניות, המטרות והיעדים לשנת 2024 וכן את האתגרים העומדים בפנינו בשנה זו. .

התרגשות רבה נרשמה, מהברכה הלבבית של דני בונפיל – יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, שהופנתה לוועדי העובדים בשירות המדינה וכן כלפי אופיר אלקלעי – יו"ר הסתדרות עובדי המדינה.

בהמשך הכנס התקיים פאנל מעניין בנושא "שגרה בעת מלחמה" בו נטלו חלק:

הדס אוחיון יוק – ועד של הנהלת בתי משפט
שני שבתוב – ראש המועצה של ועדי רשות האוכלוסין וההגירה
איל לוי – יו"ר ועד משרד החקלאות
ודורון שזו – יו"ר ועד מכס מע"מ
את הפאנל הנחה עו"ד לירון פריוב – מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה.

בהמשך ניתנה הרצאה מרתקת של עו"ד ארז אופינקרו – מנהל חטיבה ארצי ויו"ר האיגוד המקצועי, על "אומנות המשא ומתן" עם דוגמאות מעניינות הפותחות צוהר לנבכי המיומנויות המיוחדות הנדרשות כמו גם להיבטים הפסיכולוגיים בניהול מו"מ.

מנהיגות נשים בעידן הבא – ההסתדרות כקטר מוביל.

בשעות אחר הצהריים, קיים יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, שיחה עם השרה לשעבר איילת שקד על ענייני היום, בדגש על מקומן של הנשים בהנהגה והצורך לראות ייצוג נשי גדול יותר ומשמעותי כמובילות בתפקידים ובדרגי מקבלי החלטות בהנהגה הישראלית ובכלל.

בהמשך, התקיים פאנל מצומצם של מנהיגות עובדים ועובדות בו נטלו חלק:
מרסל נאמן – יו"ר וועד עובדי שיבא תל השומר
רחלי מרלי – יו"ר וועד משרד החוץ
וטל רוטמן – יו"ר וועד רלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

הפאנל היה דינאמי מאוד וכלל השתתפות ערה של הקהל תוך אמירה חד משמעית, על החשיבות בייצוג נשי וגיוון מגדרי בקרב מקבלי ההחלטות ושימת דגש על כך, שעל נשים לחתור לקבלת תפקידים ברמות הגבוהות ביותר, ללא חשש מנטילת מושכות ההובלה בידיהן.

היום השלישי לכנס, נפתח בשיח מרתק בין אמיר בר שלום– עיתונאי ופרשן לענייני ביטחון, לרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר – משה (בוגי) יעלון.
בוגי יעלון, איש צבא ופוליטיקאי, דיבר על המהלכים שיש לקדם, לדעתו, בימים לא פשוטים אלו של אחרי אירועי ה- 7.10. שיח מרתק, שגרר שאלות רבות על עתיד המדינה ודרכי פעולה אפשריות.

לאחר מכן, ניתנו מספר סקירות קצרות בעניין גופי הסמך של הסתדרות עובדי המדינה ובנק יהב. בהן
מנכ"לי העמותות והגופים השונים הפועלים תחת מטרייתה של הסתדרות עובדי המדינה, נתנו סקירה על פעילותם ועל הזכויות וההטבות של כל גוף וגוף. מידע חשוב, שצריך להגיע לכל עובד ועובדת.

במושב הצהריים, אף עין לא נותרה יבשה, בהרצאתו של פרופ' יצחק קרייס – מנכ"ל שיבא תל השומר, שדיבר על מנהיגות במשבר ותקווה לעתיד טוב יותר.

הרצאתו של יזהר דוד – רכז שטח בשב"כ, ריתקה את המשתתפים כשתיאר בפניהם את העשייה המבצעית שלו בתפקידיו השונים.

לסיום, אדם בלומנברג – מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה בהסתדרות, נתן סקירה על "הסכם המילואימניקים" שנחתם לאחרונה. הסכם משמעותי עבור המשרתים ובני משפחותיהם, הסכם שמצדיע ומוקיר באופן אמיתי את תרומתם.

בוקר היום השלישי, נפתח בסיור זריחה מרהיב בקניון האדום. עשרות משתתפים השכימו קום והשתתפו בטיול בהדרכתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה – עו"ד אופיר אלקלעי, הסיור כלל גם שירה בציבור ותה מתוק שהכין אבי שלמה – מנכ"ל העמותות. הייתה תחושה של הנאה צרופה מהשהות ביחד שהסתיימה בשירת השיר "יהיה טוב" של דיוויד ברוזה, שנתן לכולם קצת תקווה לעתיד.

תמו שלושה ימי כנס, מעשיר, מרגש ומעצים, המחזק את תחושת הסולידריות והביחד של המשתתפים.
כנס מנהיגות מעורר השראה, בועט, נוגע בפצעים הכי קשים שלנו מאירועי ה-7.10 וכזה שלא הותיר אף אחד אדיש.

תודות ל:
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה – עו"ד אופיר אלקלעי, שבמעשיו מוכיח לכולנו, שאפשר לעשות דברים גדולים בזמן קצר!

לאבי שלמה – מנכ"ל העמותות,
לשירלי גיא – סמנכ"לית התפעול של העמותה. לקידום מקצועי חברתי
ליולי דוד – מנהלת התפעול של העמותה לקידום מודעות חברתית ועוזרת אישית של אבי שלמה
לנוי וקארין המקסימות
למנהלי החטיבה בהסתדרות
ולכל משתתפי הכנס שהפכו אותו למה שהוא.

אנחנו לא שוכחים ומתפללים לשובם של החטופים בשלום במהרה; כואבים וזוכרים את נרצחי אירועי ה- 7.10, את הנופלות והנופלים במלחמה ומייחלים להחלמת כל הפצועים.

יחד מנצחים!

הדפדפן שלך אינו נתמך
בבקשה עדכן את הדפדפן שלך על מנת לראות את האתר באופן תקין.
הורד מהדפדפנים הבאים: