הסתדרות עובדי המדינה מפגינה יחד עם עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה נגד הכוונה להעביר יחידות מקצועיות למשרד הרווחה (10.1)

בהתאם להסכמים הקואליציוניים, שלוש יחידות מקצועיות של זרוע העבודה יוכפפו למשרד הרווחה, הגם שהן בליבת העשייה של משרד הכלכלה. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי שיגר מכתב לשרי הכלכלה והרווחה והודיע כי ההסתדרות מתנגדת למהלך

עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מלווים בנציגי הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי, הפגינו היום (10.1) מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים. זאת, במחאה על העברה של יחידות מקצועיות מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לידי משרד הרווחה – מהלך שעלול להוביל לפירוק זרוע העבודה ולפגוע בעובדים ובציבור הישראלי.

לפי ההסכמים הקואליציוניים, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ומנהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף אנשים בשנה, העוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה, שאמונה על הגדלת הפריון וכוח האדם בשוק התעסוקה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי שיגר היום מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, כמו גם לשר הרווחה יעקב מרגי ולשר במשרד הרווחה יואב בן-צור והבהיר כי הסתדרות עובדי המדינה מתנגדת למהלך המתוכנן. יצוין כי כבר הוכרז סכסוך עבודה בעקבות המצב, ובאם לא יהיה שינוי, תשקול ההסתדרות הפעלת צעדים ארגוניים.

עו"ד אופיר אלקלעי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אמר:" בניגוד לכל היגיון ומשיקולים פוליטיים, ממשלת ישראל מתעקשת על פיצול ופירוק זרוע העבודה ומתקשה לזכור, ששתי ועדות ציבוריות קבעו בצורה חד משמעית, שיש לרכז את ההכשרות במקום אחד, ושכיום סוף סוף ההכשרות מתנהלות בצורה מעולה. המשמעות של פירוק זרוע העבודה, דינה פגיעה קשה ב-300 אלף העובדים שעוברים הכשרה מדי שנה ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות ובוודאי בציבור העובדים המסור של הזרוע. ההתייצבות שלנו היום העבירה מסר חד וברור- עד כאן, יש גבול לשיקולים פוליטיים ואנו נתנגד לאיוולת הזו בכל האמצעים העומדים לרשותנו, יחד עם ארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות, דני בונפיל יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים ועם יוני אבוחצירה יו"ר ועד העובדים. ביחד עם ציבור העובדים ננצח".

פרסום בעיתון דבר

הדפדפן שלך אינו נתמך
בבקשה עדכן את הדפדפן שלך על מנת לראות את האתר באופן תקין.
הורד מהדפדפנים הבאים: