הוסכמו (3.1.24) עקרונות הסכם השכר של עובדי ועובדות משרד החוץ

הצדדים הגיעו להבנות על ההסכם שיחול על כ-1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל, וכולל, בין היתר, קליטת עובדים נוספים לשירות החוץ, ושיפור תנאי ההעסקה בדגש על עובדים עם שכר נמוך.

ההסתדרות, משרד החוץ ומשרד האוצר הגיעו להבנות היום (א') על הסכם קיבוצי חדש, וציינו זאת בנוכחות שר החוץ אלי כהן, יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל משרד החוץ רונן לוי, המשנה למנכ״ל משרד החוץ יוסי דיין, סגנית בכירה לממונה על השכר במשרד האוצר טלי אוברמן, מנהלת בכירה בנציבות שירות המדינה חגית רשף, ויו״ר ועד העובדים יאיר פרומר ורחלי מרלי.

ההסכם הקיבוצי, שייחתם בשבועות הקרובים לאחר סיום עבודת המטה, יחול על יותר מ – 1,200 עובדי המשרד בארץ ובחו"ל. ההסכם מסדיר את נושא תקני העובדים במשרד החוץ, לצד נוהל קידום עובדים. ההסכם יאפשר לגייס צוערים איכותיים לשירות החוץ, בין השאר, בזכות עדכון של טבלאות השכר, עם דגש על צמצום פערים לעובדים עם שכר נמוך. יתר על כן, לראשונה, הוכנס מודל לתמרוץ לימודי שפות, שיאפשר למשרד להכשיר דיפלומטיים לשליטה בשפות שונות, למשל: ערבית, רוסית, גרמנית וספרדית.

כמו כן, ההסכם כולל שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה לעובדי משרד החוץ בחו"ל ולבני משפחותיהם שעובדים בנציגויות ישראל ברחבי העולם.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי משרד החוץ פועלים בשגרה ובחירום למען מדינת ישראל בזירה הבין לאומית. במיוחד בימים אלה, העובדים המסורים הללו מהווים את החזית המדינית וחזית ההסברה שלנו בארץ ובחו"ל, ויוצרים שיתופי פעולה חוצי מדינות שתומכים בחוסן הלאומי, ונלחמים למען האמת של ישראל בכל רחבי העולם. היום ברור מתמיד, שחייבים לדאוג לחיזוק שירות החוץ, ולכן אנחנו שמים קץ לסכסוך עבודה של חמש שנים, בעבודה משותפת של הסתדרות עובדי המדינה עם משרדי החוץ והאוצר, יחד עם הועד. נמשיך לחזק את המגזר הציבורי שחיוני למען כל אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "הסכם העקרונות החדש, מביא למימוש את תפיסתנו לחיזוק המגזר הציבורי – חוט השדרה של המשק הישראלי. באמצעות השקעה בהון האנושי, עובדות ועובדי משרד החוץ, יוכלו להידרש לאתגרים המדיניים הכבירים העומדים בפני מדינת ישראל בארץ ובחו"ל ולגייס בתנאים משופרים עתודת עובדים איכותית ומקצוענית".

הדפדפן שלך אינו נתמך
בבקשה עדכן את הדפדפן שלך על מנת לראות את האתר באופן תקין.
הורד מהדפדפנים הבאים: